Klantenportaal laten ontwikkelen

Wat is een klantenportaal?

Een klantenportaal (ook wel klantportal, webportaal of extranet genoemd) is een beveiligde online omgeving om ingelogde gebruikers te voorzien van specifieke en gepersonaliseerde informatie. We spreken zelf vaak van een klantenportaal omdat je binnen de online omgeving je klanten bedient. Via een klantportaal werk je beter samen en deel je op gemakkelijke wijze informatie, kennis en documenten met de gebruikers van portaal, zoals bijvoorbeeld klanten, leveranciers, partners en medewerkers. Ook is het mogelijk om bestaande applicaties, systemen en databases toegankelijk te maken via een klantenportaal.

De mogelijkheden van een klantenportaal

Afhankelijk van het doel van het klantenportaal is het mogelijk om verschillende functionaliteiten in het online portal te ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan B2B e-commerce voor cross- en upsell, Self Service, een Product Information Management (PIM), koppelingen met back-office systemen, dashboards, een service desk en/of forum. Ook kunnen bestaande applicaties, systemen en databases toegankelijk gemaakt worden om processen te automatiseren. In principe is alles mogelijk. Een aantal mogelijkheden en voordelen zijn:

  • verhogen van klantloyaliteit en service;
  • 24/7 online beschikbaar;
  • wereldwijd toegankelijk;
  • digitaal communiceren en samenwerken;
  • online orders plaatsen;
  • beheer van documenten;
  • inzicht in planning, contracten, bestellingen en facturen;
  • efficiëntie door Self Service;
  • bespaar tijd en kosten;
  • koppelingen met ERP systemen;
  • Single Sign On koppelingen;
  • procesintegratie en monitoring;
  • creëren cross- en upsell;
  • gericht adverteren per klant, klantgroep of seizoen.

Open-source standaarden en koppelingen met andere systemen

Wilt u een klantportaal of webportaal laten ontwikkelen? DongIT ontwikkelt portalen op basis van wereldwijd gebruikte open-source standaarden. Met behulp van webservices en koppelingen is het mogelijk nagenoeg ieder systeem te koppelen. Denk bijvoorbeeld aan financiële-, logistieke-, voorraad-, CRM- of administratiesystemen. Hiervoor werkt DongIT met de juiste tools en technieken om het beste resultaat te realiseren.

Waarom een klantenportaal van DongIT?

Bent u overtuigd van het belang van een klantenportaal en op zoek naar de ideale online partner voor de ontwikkeling? Maak dan eens kennis met een van onze webspecialisten. Met ruim 15 jaar ervaring in portal ontwikkeling, koppelingen met ERP systemen en conversie-optimalisatie kan DongIT u voorzien van het beste advies.

  • Strategisch partner met meer dan 15 jaar ervaring in portal ontwikkeling.
  • Ontwikkelen koppelingen met nagenoeg ieder ERP systeem.
  • Ontwikkelen betaalbare en schaalbare portals op basis van open-source ontwikkeling.
  • 24/7 online monitoring en het doorvoeren van automatische beveiligingsupdates.
  • Wij houden van korte lijnen en een persoonlijke aanpak.
  • Wij werken met een professionele OTAP ontwikkelstraat en een Scrum werkwijze.